Informacje o naborze

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. świadczenia wychowawczego

NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prostkach ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. świadczenia wychowawczego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Prostkach

I. Wymagania niezbędne:
1. Obywatelstwo polskie lub innych państw, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Niekaralność za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe.
4. Nieposzlakowana opinia.
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
6. Wykształcenie wyższe I lub II stopnia,
7. Staż pracy w administracji publicznej, min. 3 lata,
8. Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawa związanych z problematyką na stanowisku pracy:
a. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
b. ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
c. ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
9. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.

II. Wymagania dodatkowe
1. Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych,
2. Znajomość ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
3. Umiejętność organizacji pracy własnej,
4. Łatwość przekazywania informacji,
5. Cechy osobowości: sumienność i obowiązkowość, rzetelność w wykonywaniu powierzonych zadań, wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów ,
6. Doświadczenie w zakresie realizacji świadczeń wychowawczych,
7. Samodzielność w wykonywaniu zadań,

III. Zakres podstawowych czynności
1. Obsługa klientów ubiegających się o świadczenia wychowawcze, w tym przyjmowanie, rejestracja, weryfikacja i rozpatrywanie wniosków oraz udzielanie merytorycznych informacji.
2. Gromadzenie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosków o świadczenia wychowawcze z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego.
3. Ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego
4. Sporządzanie projektów decyzji administracyjnych oraz wszelkich innych pism w sprawach o świadczenia wychowawcze i przekładanie ich do podpisu,
5. Bieżąca weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców do prawa do świadczenia wychowawczego,
6. Sporządzanie list wypłat w sprawach świadczeń wychowawczych.
7. Przygotowywanie projektów planów finansowych dotyczących świadczenia wychowawczego
8. Planowanie środków finansowych na wypłatę świadczenia wychowawczego i analiza wydatków,
9. Prowadzenie całokształtu dokumentacji związanej z procesem przyznawania świadczeń wychowawczych.
10. Sporządzanie sprawozdań z realizacji świadczeń wychowawczych w wersji tradycyjnej i elektronicznej
11. Dochodzenie zwrotu należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych, przygotowywanie tytułów wykonawczych,
12. Obsługa świadczeń wychowawczych w związku z zaistnieniem koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
13. Obsługa oprogramowania do świadczeń wychowawczych.
14. Współpraca z pracownikami socjalnymi GOPS w Prostkach oraz w zakresie świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

IV. Informacje o warunkach pracy na stanowisku
1. Miejsce pracy: GOPS Prostki.
2. Rodzaj pracy: praca biurowa.
3. Wymiar czasu pracy: pełen etat.
4. Rodzaj umowy: umowa o pracę, przewiduje się umowę na okres próbny.
5. Termin rozpoczęcie pracy: kwiecień 2021 r.
6. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie, wykorzystywanie urządzeń i narzędzi teleinformatycznych.

V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

VI. Wymagane dokumenty
1. CV własnoręcznie podpisane,
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Załącznik nr 1)
3. List motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do konkursu,
4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje, uwierzytelnione przez kandydata,
5. Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa, zaświadczenia), kwalifikacje zawodowe (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia) oraz posiadanych opinii lub referencji, uwierzytelnione przez kandydata,
6. Oświadczenia kandydata podpisane własnoręcznym podpisem:
1) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik nr 2),
2) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów (załącznik nr 3),
3) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (załącznik nr 4),
4) o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na określonym stanowisku (załącznik nr 5),
5) o posiadaniu obywatelstwa polskiego (załącznik nr 6),
7) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 7).
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu „stwierdzam zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis.
Dokumenty składane w oryginale muszą być podpisane odpowiednio przez podmiot wystawiający dokument lub podpisane czytelnie przez kandydata składającego ofertę.

VII. Miejsce i termin składania dokumentów
1. Wymagane dokumenty należy składać osobiście, w zamkniętej kopercie, w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prostkach, ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki, z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. świadczeń wychowawczych” w terminie do 08.03.2021 r. do godziny 15.00 (decyduje data wpływu do GOPS).
2. Ofertę można przesłać listem poleconym na adres Gminny Ośrodek pomocy Społecznej Prostki, ul. 1 Maja 44 B ,19- 335 Prostki.
3. Wyklucza się przyjmowanie dokumentów drogą elektroniczną w wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowalnego certyfikatu,
4. Oferty niekompletne lub dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
5. Brak któregokolwiek z wymienionych wyżej dokumentów skutkuje odrzuceniem aplikacji.
6. Aplikacje, które nie spełnią wymagań niezbędnych podanych w ogłoszeniu zostaną odesłane kandydatom.

VIII. Postępowanie w sprawie naboru:
1. Postępowanie związane z naborem przeprowadzi Komisja ds. naboru powołana Zarządzeniem Kierownika GOPS Prostki.
2. Postępowanie na ww. stanowisko będzie przebiegać w dwóch etapach.
a/ etap I obejmuje weryfikację dokumentów aplikacyjnych pod względem wymagań formalnych. Kandydaci zakwalifikowani do II etapu postępowania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu II etapu naboru.
b/ test kompetencji lub rozmowa kwalifikacyjna z zakwalifikowanymi kandydatami.
3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Prostkach.
4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikują się do I etapu naboru jak i nie przejdą II etapu będą do odbioru w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Prostkach.
5. Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy Ośrodka pod numerem telefonu 87 611 28 68/67
6. Kierownik GOPS Prostki zastrzega sobie prawo:
a/ odwołania konkursu bez podania przyczyny,
b/ nie rozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.
7. Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w GOPS Prostkach zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Prostkach przez okres 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. GOPS w Prostkach nie odsyła dokumentów. Po upływie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.

IX: Informacja o polityce prywatności dla kandydatów na pracowników GOPS Prostki
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik GOPS Prostki, adres: ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki.
2. W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych na adres: GOPS Prostki ul. 1 Maja 44B, 19-335 Prostki lub na adres e-mail: iod1@prostki.pl lub iod2@prostki.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z procedurą naboru na stanowiska pracy w GOPS Prostki, dla celów obecnych i przyszłych rekrutacji, w tym wykonywania obowiązków określonych w przepisach prawa. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
a) w zakresie Pani/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO
b) w zakresie realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych w związku z procedurą naboru i rekrutacji – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
c) w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia przez GOPS Prostki toczącego się procesu rekrutacji i naboru lub procesu mającego być przeprowadzonego w przyszłości, zaś w zakresie dotyczącym ubiegania się o nawiązanie stosunku pracy określonym w art. 221 § 1 Kodeksu Pracy oraz przepisami szczególnymi, podanie danych osobowych jest obowiązkiem pracownika. W pozostałym zakresie przekazanie danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże niepodanie pewnych danych osobowych skutkować może brakiem realizacji uprawnień wynikających z przepisów szczególnych, do których realizacji niezbędne będzie uzyskanie pewnego zakresu danych osobowych pracownika.
5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania i uzupełnienia, a także prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty powiązane z administratorem umowami o świadczenie usług m.in. podmioty świadczące usługi z zakresu medycyny, w tym medycyny pracy, podmioty świadczące usługi z zakresu BHP, podmioty świadczące usługi ochrony, podmioty świadczące usługi z zakresu grupowego ubezpieczenia na życie, podmioty świadczącym usługi bankowe. Ponadto jeśli taki obowiązek wynika z przepisów prawa, administrator może udostępniać Pani/Pana dane osobowe osobom trzecim, w szczególności uprawnionym organom (m.in. Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, Powiatowy Urząd Pracy, Komornik Sądowy).
8. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane tak długo jak jest to niezbędne do celów, w jakich zostały zebrane. Administrator przechowuje Pani/Pana dane osobowe przez okres nie dłuższy niż to konieczne do osiągnięcia celów, dla których te dane zebrano lub jeśli to konieczne, w celu zachowania zgodności z przepisami prawa, w szczególności okres realizacji obecnej procedury naboru i rekrutacji lub przyszłych naborów i rekrutacji, nie dłużej niż przez okres 5 lat. W przypadku danych zebranych na podstawie zgody – do czasu cofnięcia tej zgody.
9. W przypadku, gdy Pani/Pan przekazują administratorowi dane osobowe osób trzecich np. członków rodziny, powinna/powinien Pani/Pan udostępnić tym osobom treść klauzuli informacyjnej, a następnie za pokwitowaniem zaznajomienia się, przekazać dokument zawierający niniejszą klauzulę informacyjną do komórki zajmującej się zbieraniem tych danych.
10. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 25 luty 2021
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Aneta Wawer
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 25 lutego 2021 21:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Mariusz Demiańczuk
Ilość wyświetleń: 1104
22 marca 2021 18:57 (Mariusz Demiańczuk) - Dodanie załącznika [informacja_o_wynikach_naboru.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 marca 2021 21:25 (Mariusz Demiańczuk) - Dodanie załącznika [lista_kandydatow.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
25 lutego 2021 21:48 (Mariusz Demiańczuk) - Dodanie załącznika [formularze_kwestionariusza_osobowego_i_oswiadczen.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)